اخبار سایت

فروش آپارتمان در اراک

فروش آپارتمان در اراک

اجاره وفروش ملک در اراک وحومه توسط بهترین کارشناسان و تیمی مجرب ، و با سابقه بالا در زمینه املاک در استان مرکزی از افتخارات گروه مشاورین املاک بیشه می باشد. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

08633673541 -08634064117 -08633690419

09183642024

 

فروش آپارتمان در اراک

اگر به هر دلیل تصمیم بهفروش آپارتمان در اراک یا هر نقطۀ دیگری از کشور گرفته‌اید، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید امر فروش را سریع‌تر و ساده‌تر پیش ببرید. شاید تصور کنید کافی است فایل آپارتمان را به چند سایت و بنگاه املاک بسپارید و سپس منتظر فروش رفتن آپارتمان بمانید؛ اما در حقیقت فایل‌هایی وجود دارند که پس از مدت‌ها هنوز فروش نرفته و بسته نشده‌اند.

در سال‌های اخیر با بالا رفتن قیمت فروش آپارتمان در تهران و سایر کلان‌شهرها و از طرفی پایین آمدن قدرت خرید مردم، فایل‌های خرید و فروش به سرعت و سهولت چند دهۀ قبل به سرانجام نمی‌رسند. پس بهتر است نکات تاثیرگزار و مهم در تصمیم فروش آپارتمان و مواردی که بهتر است رعایت شود را بدانید و آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

 

فروش آپارتمان در اراک

 

کل فضای آپارتمان حکم یک ویترین بزرگ را دارد

خودتان را جای بازدیدکنندگان و خریداران احتمالی بگذارید: چه مواردی روی تصمیم‌تان اثر منفی می‌گذارد؟ چه چیزهایی خوشایند است؟ آیا می‌توانید زندگی کردن در آن خانه را به سبک خودتان متصور شوید؟ چه مواردی کمک می‌کند با دیدن آپارتمان بتوانید برآیند مناسبی از نقاط قوت و ضعف آن به دست آورید؟

در ادامۀ این متن برخی از این موارد را عنوان و بررسی می‌کنیم.

مشکلات فنی خانه را برطرف کنید

اگر شیری چکه می‌کند، لولای دری صدا می‌دهد یا سنگ سرویس بهداشتی مشکل دارد، آن را برطرف کنید. شاید تصور کنید حالا که می‌خواهید این آپارتمان را بفروشید این خرج‌ها بیهوده است و کسی که بخواهد آن‌جا را بپسندد، فقط برای یک واشر خراب شیر آب منصرف نمی‌شود.

اشتباه نکنید. این‌ها همگی نشانه‌هایی برای بازدیدکننده است. او با دیدن چنین ایراداتی تصور می‌کند شما احتمالا در نگهداری تمام بخش‌های خانه سهل‌انگار بوده‌اید. در این حالت پیامی به او منتقل می‌شود که در صورت خریدن این آپارتمان، باید تا مدت‌ها خرابی‌های به جا مانده از شما را سر و سامان دهد.

خانه را نورگیر نشان دهید

حتی اگر خود شما فضای نیمه‌روشن و سایه را ترجیح می‌دهید، باز هم بهتر است حداکثر توان نورگیری خانه را در معرض نمایش قرار بدهید. نور عامل بسیار مهمی در حفظ نشاط و سلامت روانی ساکنین خانه است. شاید بعضی از بازدیدکنندگان به صورت خودآگاه منابع نور طبیعی آپارتمان را بررسی کنند؛ اما حتی آن‌هایی که در ظاهر به این موضوع اهمیت نمی‌دهند هم بسیار تحت تاثیر میزان نور طبیعی در فضای خانه قرار خواهند گرفت.

تمیز کردن شیشۀ پنجره‌ها از بیرون و داخل، تاثیر عمده‌ای در میزان نور ورودی به آپارتمان و البته نظر بازدیدکنندگان خواهد گذاشت.

 

فروش آپارتمان در اراک

در بازسازی فضاهای مختلف افراط نکنید

آپارتمانی که بازسازی شده باشد، بی‌شک توجه مثبت بیشتری را به خود جلب می‌کند. کف‌پوش‌های مدرن، کاغذدیواری‌های باکیفیت، کابینت‌های نو و تمیز همگی عالی هستند؛ اما باید توجه کنید که اگر در این امر زیاده‌روی کنید ممکن است هزینه‌ها بازگشت نداشته باشند.

به طور کلی، خریدار فقط قیمت خود خانه را قبول می‌کند و معمولاً اهمیت چندانی برای هزینه‌هایی که شما صرف بازسازی کرده‌اید قائل نمی‌شود. درست است که یک آپارتمان شیک، امروزی و تمیز قابل مقایسه با یک آپارتمان با ظاهر نامرتب و کثیف نیست؛ اما بهتر است اصلی که به آن اشاره شد را در نظر داشته باشید.

شما معمولا نمی‌توانید انتظار داشته باشید به همان اندازه که خرج بازسازی کرده‌اید، قیمت آپارتمان هم بیشتر شود. خصوصا زمانی که قصد فروش آپارتمان در تهران را دارید، زیرا قیمت خانه در این شهر در حالت پایه هم بسیار بالاست.

فروش آپارتمان در اراک

داخل کابینت‌ها و کمدها را مرتب نگه دارید

از کودکی یاد گرفته‌ایم که نباید به تمام زوایای خانۀ دیگران سرک بکشیم، اما این در مورد کسی که می‌خواهد برای خرید آن خانه تصمیم بگیرد صدق نمی‌کند. بازدیدکننده‌ها باید بتوانند در هر کمد یا کابینتی را باز کنند و میزان فضای داخلی آن را ببینند. آن‌ها همچنین ممکن است بخواهند از سلامت فیزیکی قفسه‌ها و طبقات داخلی کمد و کابینت اطمینان حاصل کنند.

پس با فرض این‌که بازدیدکننده بنا به ادب قرار نیست به هر گوشه سرک بکشد، از نظم و تمیزی این فضاها غافل نشوید!

تا جای ممکن دکور خانه را ساده و غیرشخصی نگه دارید
معمولا عملیات بازدید از آپارتمان چند هفته زمان می‌برد، اما حوصله کنید و تا زمانی که خریدار قطعی پیدا شود رد پای زندگی شخصی و خصوصی خود را در خانه کم‌رنگ کنید. به طور مثال قاب عکس‌های خانوادگی، نقاشی‌های قاب شدۀ فرزندان و حتی نشانه‌های بارز و برجستۀ سلیقۀ منحصربه‌فرد شخصی را در چیدمان حذف کنید.

چرا؟ یک دلیل آن حفظ نسبی حریم شخصی و خصوصی خود و اعضای خانواده‌تان است. اما دلیل بعدی این است که بازدیدکننده باید بتواند خود و زندگی شخصی‌اش را در این آپارتمان تصور کند. هرقدر فضای آپارتمان از نشانه‌های زندگی خصوصی یا سلیقه‌های خاص فردی شما خالی‌تر باشد، او بهتر می‌تواند آن‌جا را به عنوان خانۀ خودش تجسم کند.

آپارتمان را طوری مرتب نگه دارید که گویا هر لحظه منتظر مهمان هستید
معمولا بازدیدکنندگان از چند روز جلوتر برای آمدن به خانۀ شما وقت قبلی نمی‌گیرند. یک تماس تلفنی گرفته می‌شود و حداکثر تا بیست دقیقۀ بعد، آن‌ها پشت در ورودی هستند.

اجازه ندهید هیچ تکه ظرف کثیفی داخل سینک باقی بماند. لباس‌های خشک شده را هرچه سریع‌تر از روی بندرخت بردارید، هر روز خانه را گردگیری یا حتی جارو کنید.

ممکن است کمی دشوار باشد، خصوصا که این روزها همۀ افراد مشغله‌های بسیار زیاد دیگری هم به جز دغدغۀ مرتب نگه داشتن خانه دارند. اما مطمئن باشید تمیز و مرتب بودن خانه تاثیر مثبت به سزایی در نظر خریداران احتمالی خواهد گذاشت.

به نمای بیرونی خانه توجه کنید
به طور مثال اگر پیش از این‌که قصد فروش آپارتمان را داشته باشید از فضای بالکن به جای انبار استفاده می‌کردید و وسایل غیرضروری را آن‌جا نگه می‌داشتید، حالا باید بالکن را تمیز و مرتب کرده و حتی آن را با چند گلدان طبیعی زیباتر جلوه دهید.

پیش از آن‌که بازدیدکننده وارد آپارتمان شما بشود، حتما نگاهی به نما می‌اندازد. اگر شیشه‌های خانۀ شما کثیف، پشت پنجره‌ها پر از وسایل اضافی و بالکن هم شلوغ و بدنما باشد، او حتما نظری منفی نسبت به آپارتمان پیدا خواهد کرد.

 

فروش آپارتمان در اراک

فروش آپارتمان در اراک

آپارتمان خود را هوشمندانه قیمت‌گذاری کنید

برای قیمت‌گذاری خانه فقط به اطلاعاتی که بنگاه‌های مسکن می‌دهند اکتفا نکنید. عوامل بسیاری به غیر از مساحت آپارتمان روی قیمت آن اثر می‌گذارد. به طور مثال عواملی مانند امکانات و دسترسی‌های ضروری، داشتن یا نداشتن آسانسور، تعداد واحد در هر طبقه از ساختمان، تعداد واحدهای کلی ساختمان، داشتن یا نداشتن پارکینگ و …

هنگام قیمت‌گذاری آپارتمان واقع‌بینانه عمل کرده و احساسات مثبت یا منفی را که نسبت به آن آپارتمان دارید کنار بگذارید. در قدم اول سعی کنید در مورد بازار مسکن آن منطقه اطلاعات کسب کنید.

آیا خرید و فروش آپارتمان در تهران و به ویژه در منطقه شما بیشتر توسط اشخاصی انجام می‌شود که قصد سرمایه‌گذاری و اجاره دادن آن را دارند، یا توسط افرادی که می‌خواهند به شخصه در آپارتمان ساکن شوند؟ مزایای زندگی در آن محله چیست و فاصله و دسترسی آپارتمان شما به آن مزایا چگونه است؟ و اطلاعاتی از این قبیل.

سعی کنید از حربه‌های روانشناسی هم استفاده کنید. به طور مثال اگر از نظر کارشناس آپارتمان شما 300 میلیون تومان قیمت دارد، شما آن را به قیمت 299 میلیون تومان عرضه کنید. همین ترفند کوچک، توجه خریداران احتمالی را به آپارتمان شما بیشتر جلب می‌کند.

برای این‌که انتظارات خودتان به واقعیت نزدیک‌تر باشد، بررسی کنید که در بازه‌های زمانی سه، شش یا دوازده ماهۀ گذشته قیمت‌ها و نوسانات بازار مسکن منطقه به چه صورت بوده است. چند درصد از آپارتمان‌هایی که در چند ماه گذشته برای فروش گذاشته شده‌اند، فروش رفته‌اند و چه ویژگی‌هایی از لحاظ امکانات و قیمت داشته‌اند.

اگر قصد شما واقعا فروش آپارتمان است، باید تمام این نکات را مد نظر داشته باشید و از طرفی خود را آماده کنید که آپارتمان در بازۀ زمانی دلخواه‌تان فروش نرود؛ مگر این‌که برای آن ویژگی‌های ممتازی مانند قیمت پایین‌تر از رقیبان ایجاد کنید.

برای کم کردن هزینه‌ها می‌توانید واسطه‌های فروش را حذف کرده و خودتان شخصا برای فروش آپارتمان اقدام به انتشار آگهی در سایت‌های مربوطه کنید. زمانی که واسطه‌ها حذف شوند، دستمزد آن‌ها هم حذف می‌شود و قیمت نهایی خانه پایین‌تر تمام می‌شود.

اما پیشنهاد می‌کنیم برای قیمت‌گذاری صحیح و حرفه‌ای آپارتمان خود، از چندین مشاور املاک در منطقه کمک بگیرید.

فروش آپارتمان در اراک

تکلیف فروش آپارتمان با وام چیست؟

شما می‌توانید آپارتمانی را که هنوز اقساط وام آن تمام نشده است بفروشید. برای این کار لازم است ابتدا شرایط وام‌دهنده را جویا شوید و ببینید با انتقال وام به مالک جدید موافقت می‌کند یا خیر. از طرف دیگر شرایط وام را به روشنی برای خریدار توضیح دهید و مطمئن شوید که او می‌تواند باقی اقساط وام را پرداخت کند.

پس از حصول اطمینان از شرایط وام‌دهنده و خریدار، فروش آپارتمان با وام بدون مانع است.

 

هنگام بازدید خریداران احتمالی، گفتگوها را هوشمندانه پیش ببرید

حضور شما در آپارتمان هنگام بازدید، می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. بازدیدکننده از این‌که بتواند حتی در همان بازدید اول با مالک به صورت حضوری و رو در رو صحبت کند، استقبال می‌کند. شما هم می‌توانید به صورت حضوری از نقاط قوت آپارتمان یا محله بگویید و یک ارزیابی اولیه از خریدار احتمالی داشته باشید. در حقیقت این دیدار، باعث به وجود آمدن یک اطمینان خاطر اولیه برای طرفین می‌شود.

اما گفتگوهایی که در این زمان صورت می‌گیرد باید هوشمندانه پیش برود. شما باید برخی تله‌ها را بشناسید و از آن‌ها اجتناب کنید. در ادامه شما را با برخی از این تله‌ها آشنا می‌کنیم.

فروش آپارتمان در اراک

زمانی که بازدیدکننده در مورد همسایه‌ها سوال می‌پرسد

شما این شخص را نمی‌شناسید و نمی‌دانید چه چیزهایی را می‌پسندد و چه مواردی را ناخوشایند می‌داند. شاید با خوش‌رویی از بچه‌های بانمک و بازیگوش همسایۀ واحد روبه‌رویی بگویید یا از عشق همسایۀ بالایی به حیوانات خانگی و ببینید چهرۀ بازدیدکننده در هم می‌رود!

پس بهتر است با زیرکی از پاسخ مستقیم به این سوال طفره بروید. اشتباه نکنید! منظور این نیست که مسایلی را که خلاف واقعیت هستند برای خوشایند خریدار عنوان کنید؛ بلکه سعی کنید پاسخ مستقیمی ندهید.

به طور مثال بگویید از آن‌جا که شاغل هستید و اکثر آخر هفته‌ها هم به دیدن والدین‌تان می‌روید، برخورد زیادی با همسایه‌ها نداشته‌اید و آن‌ها را خیلی نمی‌شناسید. این موارد به ویژه هنگامی که شما قصد فروش آپارتمان در تهران را دارید بیش از پیش اهمیت می‌یابد، چرا که در شهر شلوغی مثل تهران آرامش خانه باید چنان باشد که آرامش نداشتهٔ افراد در طی روز را جبران کند.

زمانی که بازدیدکننده راجع به علت فروش آپارتمان سوال می‌پرسد
معمولا هدف بازدیدکننده از پرسیدن چنین سوالی این است که بفهمد آیا شما برای فروش آپارتمان عجله دارید یا خیر. به طور مثال شاید شما شغل جدیدی در سمت دیگر شهر قبول کرده‌اید، به تازگی مشکلی مالی به وجود آمده و شما به پول فروش خانه نیاز دارید و…

تا جای ممکن لازم نیست خریدار بداند یا بفهمد که فروش آپارتمان برای شما امری فوری و ضروری است. چون احتمالا پس از آن نتیجه می‌گیرد شما به دلیل عجله‌ای که دارید با کاهش قیمت خانه موافقت خواهید کرد.

در چنین مواردی سعی کنید پاسخی بدهید که نشان بدهد شما حتی اگر آپارتمان فروش نرود هم با مشکلی مواجه نمی‌شوید!

 

زمانی که بازدیدکننده راجع به تعمیرات اخیر آپارتمان سوال می‌پرسد

در پاسخ به این سوال چیزی را مخفی نکنید، چون پس از آن مسئولیت هر گونه تطابق نداشتن واقعیت با ادعا به عهدۀ شما خواهد بود. اما لازم نیست جزء به جزء موارد را عنوان کنید.

به طور مثال اگر خانه چند ماه پیش دچار ترکیدگی لولۀ آب شده، حتما این مورد را به خریدار بگویید. اما با مطرح کردن لزوم به سم‌پاشی به علت مشاهدۀ یکی دو مارمولک، خریدار را دچار استرس و نگرانی نکنید. این موضوعات نه تنها ممکن است روی تصمیم او برای خرید خانه تاثیر بگذارد، بلکه ممکن است درخواست کاهش قیمت را هم بدهد.

زمانی که بازدیدکننده از مبلغ فروش آپارتمان همسایه سوال می‌پرسد
تنها پاسخی که باید به این سوال بدهید «نمی‌دانم» است! چون هر پاسخ دیگری ممکن است باعث شود خریدار پس از مقایسه، دلیلی برای درخواست کاهش مبلغ آپارتمان شما عنوان کند.

فروش آپارتمان در اراک

چند توصیه

 

  • سعی کنید پیش از آن‌که آپارتمان خود را برای فروش بگذارید، تا جای ممکن مسایل حقوقی آن را حل‌وفصل کنید. اگر سند مشکلی دارد برطرف کنید، اگر با شهرداری مشکلی پیش آمده رفع و رجوع کنید و … .

 

  • پس از بازدید اولیه، سعی کنید زمانی که خریدار می‌خواهد برای بررسی تکمیلی به آپارتمان بیاید شما خانه نباشید. چون او نیاز دارد تمام زوایای خانه را بررسی کند و احتمالا این موضوع برای شما حس خوشایندی ندارد و ممکن است بحث نامطلوبی آغاز شود.

 

  • اگر حیوان خانگی دارید، تا حد امکان زمانی که بازدیدکننده می‌آید او را به یک همسایه یا دوست بسپارید. بسیاری از افراد با حیوانات خانگی رابطۀ خوبی برقرار نمی‌کنند یا وجود آن‌ها را نکتۀ منفی تلقی می‌کنند.

 

  • سعی کنید در برابر بازدیدکننده یا خریدار آرامش داشته باشید و نگرانی خود را از تصمیم او نشان ندهید. همواره طوری رفتار کنید که او تصور کند فروش این آپارتمان برای شما فقط یک انتخاب است و نه اجبار.

 

جمع‌بندی:

  • بهتر است برای فروش آپارتمان در تهران و باقی نقاط کشور یک سری نکات را رعایت کنید که تاثیر بهتری روی تصمیم بازدیدکننده و خریدار احتمالی بگذارید.

 

  • وضعیت ظاهری آپارتمان بیشترین تاثیر را روی نظر خریدار می‌گذارد.

 

  • تا جایی که امکان دارد، اشتیاق خود را برای فروش هر چه زودتر آپارتمان به خریدار نشان ندهید.

 

  • در مورد ویژگی‌های منفی و تعمیرات خانه صادقانه پاسخ بدهید، اما جزئیات کم‌اهمیت را حذف کنید.

 

  • شما می‌توانید برای فروش آپارتمان با وام اقدام کنید. البته در صورتی که وام‌دهنده چنین امکانی را در نظر گرفته باشد و خریدار توانایی پرداخت باقی اقساط وام را داشته باشد.

 

  • سعی کنید گفتگوها را با خریدار هوشمندانه پیش ببرید و گرفتار برخی تله‌های رایج نشوید.

 

فروش آپارتمان در اراک

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید