اخبار سایت

ملک در اراک

ملک در اراک

ملک در اراک

اجاره وفروش ملک در اراک وحومه توسط بهترین کارشناسان و تیمی مجرب ، و با سابقه بالا در زمینه املاک در استان مرکزی از افتخارات گروه مشاورین املاک بیشه می باشد. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

08633673541 -08634064117 -08633690419

09183642024

ملک در اراک

اکثر افراد تصور ساده‌ای از شغل مشاور املاک دارند و فکر می‌کنند که هر کسی می‌تواند حداقل با اجاره‌ی یک دفتر کوچک، به عنوان مشاور مسکن فعالیت کند و با انعقاد قراردادهای میلیونی و میلیاردی در چند دقیقه سود کلانی به جیب بزند! اما این فقط یک روی سکه است؛ این تصور البته نادرست است و این طرز فکر در افراد معمولاً به دلیل عدم آگاهی از وظایف املاکی به وجود می‌آید.

مشاور املاک نه تنها شغل ساده‌ای نیست بلکه بسیار پیچیده و پر از مسئولیت است که اگر افراد بدون سنجیدن جوانب امر وارد این شغل شوند، ممکن است برایشان مشکلات زیادی به وجود آید. در حال حاضر نیز بخش مهمی از پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه‌ی مسکن معلول عملکرد غیر اصولی مشاوران املاک است و در برخی موارد حتی برخی از املاکی‌ها خود به عنوان کلاهبردار عمل می‌کنند! بنابراین اگر قصد دارید معامله‌ی ملکی انجام دهید، قبل از هر چیز باید یک مشاور املاک خوب پیدا کنید و از معتبر بودن آن مطمئن شوید. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی چگونگی اعتماد به مشاور املاک توضیحاتی را ارائه دهیم.

کار مشاور املاک چیست؟

مشاوره‌ علمی است که با سنجیدن جوانب مختلف یک موضوع در ارتباط است. افراد ممکن است در موضوعات مختلف آگاهی کافی نداشته باشند و یا نتوانند بر اساس اطلاعات موجود به درستی تصمیم بگیرند. به همین دلیل به یک شخص به عنوان مشاور مراجعه می‌کنند و از او می‌خواهند که آن‌ها را در تصمیم‌گیری یاری دهد. مشاور املاک نیز شخصی است که به افراد متقاضی خرید خانه یا فروش ملک خدمات ارائه می‌دهد. البته وظایف مشاور املاک تنها به دادن مشاوره و راهنمایی محدود نمی‌شود؛ بلکه علاوه بر این کار باید زمینه‌های انجام یک معامله را به بهترین وجه ممکن به وجود آورد. از آنجا که معاملات ملکی با قوانین حقوقی ارتباط دارند، یک مشاور املاک علاوه بر وظایف مشاوره باید به قوانین حقوقی مسلط باشد و بتواند آن‌ها را در معاملات مختلف به کار گیرد.

 

وظایف حقوقی مشاور املاک چه هستند؟

مشاور املاک تنها یک دفتر برای نشستن، صحبت کردن و چای خوردن و بستن قرارداد نیست؛ بلکه شخص املاکی در واقع ضامن صحت حقوقی قراردادها محسوب می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل در معاملات باید به قانون پاسخگو باشد. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاور مسکن در هنگام عقد قراردادها توجه به هویت طرفین معامله است. هیچ مشاور املاکی نباید بین طرفین معامله تفاوت قائل شود و یا کار معاملات را صرفاً بر اساس رفاقت و صمیمیت و بدون انجام زمینه‌های قانونی جلو ببرد. برای تشخیص هویت طرفین معامله باید اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه از طرفین معامله گرفته شود و مورد اعتبارسنجی قرار گیرد. اگر در هنگام معامله متوجه شدید که شخص مشاور املاک فقط مدارک شما را مورد بررسی قرار می‌دهد، حتماً از او بخواهید که مدارک طرف مقابل را نیز دریافت کرده و صحت آن‌ها را به اطلاع شما برساند.

نوشتن قولنامه یکی دیگر از وظایف مشاورین املاک است. قولنامه در واقع سند مکتوب قرارداد بین طرفین معامله است و جزئیات معامله به صورت دقیق و مو به مو باید در آن آورده شود. در صورت وجود هرگونه نکته‌ی حقوقی مربوط به سند مشاور املاک باید آن را به اطلاع طرفین معامله برساند. همچنین مشاور مسکن حق‌الزحمه‌ی خود را در ابتدای قرارداد باید مشخص کند. توجه داشته باشید که حق‌الزحمه‌ی مشاورین بر اساس تعرفه‌ی تصویب شده توسط صنف مشاوران املاک دریافت شود و از پرداخت هرگونه مبلغ اضافه اجتناب کنید.

مشاور مسکن همچنین وظیفه کنترل معامله از آغاز تا انجام را برعهده دارد و در طول این مدت باید وظایف نظارتی خود را در اجرایی شدن تک تک مراحل معامله به ‌درستی انجام دهد.

ملک در اراک

چگونه از اعتبار املاکی مطمئن شویم؟

از آنجایی که مشاور املاک نقش واسطه را بین طرفین یک معامله بر عهده دارد، مورد اعتماد دو طرف قرار می‌گیرد و طرفین مدارک مهم خود مانند سند ملک، کلید مسکن، وجه نقد، چک و سایر مدارک مهم را نزد او قرار می‌دهند. بنابراین برخی از افراد ممکن است در پوشش یک مشاور مسکن اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد کنند؛ اینگونه افراد معمولاً دفاتری را برای مدتی کوتاه اجاره می‌کنند و از طریق بستن قراردادهای دروغین و دریافت وجوه و مدارک افراد به دنبال کردن اهداف پلید خود می‌پردازند. بهتر است قبل از انجام قرارداد در یک املاکی از سابقه‌ی کار آن دفتر در محلی که قرار دارد پرس و جو کرده و نسبت به آن اطمینان لازم را کسب کنید.

 

 

تا حد امکان از نوشتن قرارداد در املاکیهایی که مدت زیادی از آغاز کار آن‌ها نمی‌گذرد، خودداری کنید. اینگونه مشاوران املاک حتی اگر کلاهبردار نباشند، به هرحال از تجربه‌ی کافی برخوردار نیستند و ممکن است قراردادها را به گونه‌ای انجام دهند که بعداً مشکلاتی را به همراه داشته باشد. همچنین باید از جواز کسب معتبر درباره‌ی مشاور املاک مطمئن شوید و در طول معامله نیز برای هر سند یا وجهی که به عنوان امانت نزد وی قرار می‌دهید، رسید کتبی دریافت کنید. املاکی‌ها باید تمام معاملات مسکن را در سامانه‌ی سراسری مسکن ثبت کرده و در ازای ان کد رهگیری دریافت کنند.

 

ملک در اراک

دیدگاهتان را بنویسید