اخبار سایت

آپارتمان در اراک

آپارتمان در اراک

آپارتمان در اراک

اجاره وفروش آپارتمان در اراک وحومه توسط بهترین کارشناسان و تیمی مجرب ، و با سابقه بالا در زمینه املاک در استان مرکزی از افتخارات گروه مشاورین املاک بیشه می باشد. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

08633673541 -08634064117 -08633690419

09183642024

آپارتمان در اراک

 

با گسترش شهرنشینی، افزایش قیمت زمین و افزایش جمعیت، انسان‌ها به آپارتمان‌نشینی روی آوردند. این روزها برای بخش عمده‌ای از جامعه، به خصوص خانواده‌های جوان، خانه‌های آپارتمانی تنها گزینه‌ در دسترس است. انتخاب آپارتمان پارامترهای مختلفی دارد که یکی از آنها موقعیت طبقه‌ آپارتمان است.

بهترین طبقه‌ آپارتمان برای سکونت کدام است؟ طبقه‌های پایین‌تر مناسب شماست یا طبقات بالا؟ معایب و مزایای طبقات مختلف چیست؟ در این مطلب قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

قبل از هر چیز باید گفت که نمی‌توان برای همه یک حکم صادر کرد و افراد باید متناسب با نیازها و شرایطشان، مزایا و معایب طبقات مختلف را سبک سنگین کنند و در نهایت طبقه‌ مناسب خودشان را انتخاب کنند. در ادامه از جنبه‌های مختلف به ویژگی‌های طبقات مختلف می‌پردازیم.

انتخاب بهترین طبقه آپارتمان به افراد و نیازهای آنها بستگی دارد و هر خانواده باید بر اساس سبک زندگی خود طبقه خاصی از یک آپارتمان را انتخاب کند.

آپارتمان در اراک

رفت و آمد و دسترسی
چیزی که واضح است آن است که دسترسی طبقه‌ای اول نسبت به تمامی طبقات ساختمان بهتر است. این روزها تقریبا تمامی آپارتمان‌ها آسانسور دارند، اما هنوز می‌توان آپارتمان‌هایی را پیدا کرد که آسانسور ندارند. در این ساختمان‌ها زندگی در طبقات بالایی بسیار سخت است چون برای رسیدن به خانه‌تان باید پله‌های زیادی را بالا و پایین کنید. حتی اگر ساختمان آسانسور داشته باشد امکان خرابی آن وجود دارد و در زمانِ خرابی به خاطر استفاده از پله‌ها به کمرتان فشار زیادی وارد می‌شود.

اگر خانواده‌ای جوان باشید احتمالا مشکل چندانی با این موضوع نخواهید داشت. اما اگر سنی از شما گذشته و کمر و پاهایتان درد می‌کند یا اینکه یکی از اعضای خانواده‌ (مثلا پدربزرگ و مادربزرگ) مسن است، احتمالا انتخاب طبقات پایینی به خصوص طبقه‌ اول برایتان مناسب‌تر است.

در آپارتمانی که آسانسور ندارد، انتخاب طبقات پایین‌تر موجب سهولت بیشتر در رفت و آمد، مخصوصا برای افراد مسن می‏شود.

در آپارتمانی که آسانسور ندارد، انتخاب طبقات پایین‌تر موجب سهولت بیشتر در رفت و آمد، مخصوصا برای افراد مسن می‏شود.

اگر آپارتمانی که می‌خواهید بخرید آسانسور ندارد و از طرفی شما اهل مراوده‌ زیاد با فامیل‌هایتان هستید با خرید طبقات بالا باید قیدِ مهمانی دادن به افراد مسن فامیل را بزنید.

نکته‌ بعدی در مورد دسترسی طبقات بالاتر این است که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله یا آتش‌سوزی اگر آپارتمان پلکان فرار اضطراری نداشته باشد افراد ساکن در این طبقات در خطر بیشتری قرار دارند. حتی اگر ساختمان به پلکان فرار مجهز باشد باز هم تخلیه‌ طبقات بالایی زمان بیشتری می‌برد.

هزینه
در حالت کلی طبقات پایین‌تر ساختمان قیمت فروش و اجاره‌شان پایین‌تر است. بنابراین اگر هنگام خرید یا اجاره‌ ساختمان از نظر مالی مشکل دارید شاید مجبور باشید انتخابتان را به طبقه‌ اول محدود کنید.

اما در مجموع هزینه‌های طول عمر طبقه اول بیشتر از طبقات بالاست و آن هم به خاطر سرد بودن کفِ طبقه در فصول سرماست. طبقه اول روی پیلوت قرار دارد و در نتیجه کفش مستقیما با سرما در ارتباط است. اگر خانه سیستم گرمایش از کف داشته باشد احتمالا در زمستان سرمای زیادی احساس نمی‌کنید، اما سیستم گرمایشی باید یک‌سره روشن باشد و این باعث بالا رفتن هزینه‌های انرژی می‌شود. اگر سیستم گرمایش از کف در کار نباشد هر کار هم بکنید و هرچقدر درجه‌ بخاری‌های خانه را زیاد کنید، باز هم جسم خانه سرد است و احتمالا در فصول سرما رنج خواهید برد.

البته طبقات آخر ساختمان هم در تابستان مشکل مشابهی دارند و برای خنک‌کردن خانه باید برق بیشتری مصرف کنید.

معمولا طبقه اول آپارتمان‌ها در زمستان سردتر و طبقه آخر در تابستان گرم‌تر است؛ در نتیجه این طبقات مصرف انرژی بیشتری نسبت به سایر طبقات ساختمان دارند.

آپارتمان در اراک

چشم‌انداز
یکی از ویژگی‌های برترِ طبقات بالای آپارتمان‌ها چشم‌انداز خوبشان است. شما در طبقات بالا می‌توانید منظره‌ و چشم‌انداز خوبی از شهر ببینید که مطمئنا در روحیه‌تان تاثیر دارد. در مقابل طبقات پایین چشم‌انداز چندان خاصی ندارند.

نکته‌ منفی دیگر برای طبقات پایین میزان نفوذ نور خورشید به این طبقات است. این طبقات به خاطر ساختمان‌های مجاور معمولا نورگیری ضعیفی دارند. تحقیقات علمی ثابت کرده که کمبود نور خورشید بر میزان افسردگی افراد تاثیر دارد. بنابراین هنگام انتخاب طبقه‌ آپارتمان شاید دوست داشته باشید این مورد را هم مد نظر قرار دهید.

در همین رابطه بخوانید:
عوامل مؤثر در نورگیری ساختمان

آپارتمان در اراک

سر و صدا
دلیل اینکه برخی افراد سراغ طبقات بالایی ساختمان می‌روند این است که سر و صدای خیابان و ترافیک و… کمتر به این طبقات می‌رسد. همچنین اگر طبقه‌ آخر ساختمان را انتخاب کنید سر و صدای رفت و آمد اهالی نیز آزارتان نمی‌دهد.

در نقطه‌ مقابل طبقه‌ی اول بیشترین سهم را از سر و صدا دارد. نزدیکی به پارکینگ، حیاط، خیابان و رفت و آمد اهالی می‌تواند آرامش را از ساکنین این طبقات سلب کند.

البته یک ویژگی‌ مثبت طبقه‌ی اول این است که دیگر نگران سر و صداهایی که ممکن است برای طبقه‌ زیر شما پیش بیاید نیستید. اگر بچه‌های پر سر و صدا و پر جنب و جوشی دارید در صورت سکونت در طبقات بالا احتمالا شاهد اعتراض همسایه‌های پایینی خواهید بود.

طبقات بالایی آپارتمان‌ها معمولا سر و صدای کمتری می‏شنوند و در آرامش بیشتری هستند؛ همچنین این طبقات از امنیت بالاتری نیز برخوردارند.

امنیت
طبقات پایین نسبت به طبقات بالا برای سارقین طعمه‌های مناسب‌تری هستند. چون راحت‌تر می‌توانند اموال مسروقه را از ساختمان خارج کنند و در صورت لو رفتن راحت‌تر می‌توانند فرار کنند. بنابراین اگر قصد خرید طبقات پایین ساختمان را دارید حتما دقت کنید که واحدتان به وسایل ایمنی کافی مجهز شده باشد.

فشار آب و رطوبت
طبقات بالای ساختمان معمولا در ساعات پیک مصرف با کمبود فشار آب مواجه می‌شوند که می‌تواند آزاردهنده باشد. البته این مشکل با تعبیه پمپ داخلی یا منبع آب در پشت‌بام تا حدودی قابل رفع است، اما به هر حال در طبقات بالا فشار آب طبقات پایین را نخواهید داشت.

نکته‌ منفی دیگر برای طبقه آخر این است که در صورت خراب شدن ایزوگامِ پشت‌بام خانه‌، رطوبت سقف امانتان را خواهد برید.

آپارتمان در اراک

بهترین طبقه‌ آپارتمان کدام است؟
همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم این شمایید که باید معیارهایتان را لیست کنید و با توجه به معایب و مزایای طبقات بالا و پایین بهترین طبقه‌ آپارتمان را برای خودتان تعیین کنید. طبقات میانی تقریبا ترکیبی از مزایا و معایبی را دارند که ذکر شد، اما با توجه به معیارهای شما آنها هم می‌توانند انتخاب‌ها مناسبی باشند.

جمع‌بندی
طبقات بالا و پایین آپارتمان‌ها معایب و مزایای مختلفی دارند که می‌تواند روی انتخاب آنها برای خرید یا اجاره تاثیرگذار باشد.
طبقات انتهایی و ابتدایی ساختمان در موضوعاتی همچون رفت و آمد و دسترسی، هزینه، چشم‌انداز، سر و صدا، امنیت، فشار آب و رطوبت با هم تفاوت‌هایی دارند.
طبقات میانیِ ساختمان ترکیبی از معایب و مزایای طبقات بالا و پایین را با شدت کمتری دارند.
برای تعیین بهترین طبقه‌ آپارتمان نمی‌توان یک نسخه‌ی کلی صادر کرد و افراد باید با توجه به شرایط و اولویت‌هایشان دست به انتخاب بزنند.

 

آپارتمان در اراک

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید